اولین گام برای راه اندازی کسب و کار نو، پیدا کردن مشتری است. در اینجا چهارراه ساده آن را با هم مرور می کنیم.
اولین گام برای راه اندازی کسب و کار نو، پیدا کردن مشتری است. در اینجا
چهارراه ساده آن را با هم مرور می کنیم. مردم به مشتری جمع کردن چه می
گویند؟ ما اسم آن را مشتری خریدن می گذاریم. اگر کمی صبر کنید و به این فکر
کنید که چه هزینه ای می کنید تا مشتری بیشتری را جلب کنید آن وقت بهتر می
توانید تصمیم بگیرید که چطور و کجا این پول را خرج کنید. این کار به خصوص
برای صاحبان تجارت های نوپا ضروری است که نه تنها می خواهند از ابزارهای
محدودتری استفاده کنند بلکه معمولاً تا مشتری چندین بار از آنها خرید نکند
سودی نمی کنند و البته نکته مهم اینکه بدون داشتن مشتری های ثابتی که
دائماً از شما خرید می کنند تنها راه نجات شما شاخ و برگ دادن به همان
ابزارهای محدود است.
دلایل عدم تمایل شرکت ها به تهیه صورت های مالی تلفیقی، عدم تمایل به شفاف سازی و ایجاد امکانی برای اندازه گیری عملکرد واقعی گروه و به تبع آن ارزیابی عملکرد واقعی مدیریت شرکت مادر است که کنترل عملیات گروه شامل سیاستگذاری و هدایت عملیات را به عهده دارد. برخی گروه های اقتصادی برحسب عادت دیرینه از طریق معاملات درون گروهی اقدام به ایجاد سودهای تحقق نیافته می کنند.
این معاملات عمدتا خرید و فروش محصولات و نیز دادوستد دارایی های سرمایه ای از قبیل زمین و ساختمان و نیز معامله سهام سایر شرکت ها (خصوصا شرکت های پذیرفته شده در بورس) است که در اختیار شرکت اصلی یا شرکت های فرعی قرار دارد و با عنوان آزاد کردن gain صورت می گیرد.
در تلفیق صورت های مالی، اینگونه معاملات و سود تحقق نیافته ناشی از آنها حذف می شود که باعث کاهش سود تلفیقی گروه در مقایسه با مجموع سود شرکت های گروه خواهد بود.
در سنوات اخیر شرکت های سرمایه گذاری بانک ها که تحت فشار حسابرسان و بورس موظف به تهیه صورت های مالی تلفیقی شده اند، معاملات مزبور را با استفاده از واسطه (یا شخص ثالث) انجام می دهند.
به عبارت دیگر، فروش یکی از شرکت های گروه به شخص ثالث و خرید مجدد یکی دیگر از شرکت های گروه از آن شخص صورت می پذیرد.
بدین ترتیب با حذف اینگونه سودهای تحقق نیافته، سود تلفیقی گروه از مجموع سودهای شرکت های گروه (جمع ساده) کم تر خواهد بود.
15 راه ساده برای رسیدن به موفقیت
ممکن است تصور کنید که شما راهتان با آن دسته افراد موفقی
که پیوسته کامیابی های تازه حاصل می کنند یکی نباشد. البته ممکن است آنها
توانایی هایی داشته باشند که شما فاقد آن هستید، اما همیشه به یاد داشته
باشید: موفقیت آموختنی است و تنها تفاوت شما با آنها این است که آنها همیشه
یک سری عادات خاص را به کار می بندند و این باعث کامیابیشان می شود.
موفقیت همین است: جمع راه و روش های زندگی هوشمندانه. در
اینجا به چند مورد از این شیوه ها اشاره می کنیم.
برنامه ریزی تسهیلات موضوع پیچیده و وسیعی است که چندین تخصص را در بر می گیرد . برای مثال ، در برنامه ریزی تسهیلات ، تخصص های مهندسی عمران ، برق ، صنایع و مکانیک استفاده می شوند .
به علاوه ، معماران ، مشاوران ، پیمانکاران ، مدیران ، سرمایه گذاران و برنامه ریزان شهری نیز در برنامه ریزی تسهیلات مشارکت دارند .
موضوع برنامه ریزی تسهیلات برای سالها یک عنوان عمومی بوده است . علیرغم قدمت این موضوع ، هنوز هم از متداول ترین موضوعات در انتشار مقالات ، کنفرانس ها و تحقیقات است . برخورد با مقوله برنامه ریزی تسهیلات به عنوان یک موضوع ، از حالت دستورالعمل انجام کار به وضعیتی رسیده است که برای انجام آن مدل های ریاضی پیچیده ای ارائه شده است .
برنامه ریزی تسهیلات تعیین می کند که چگونه با امکانات واضح موجود و دارایی ثابت می توان بهترین حالت را برای انجام فعالیت در راستای هدف به وجود آورد . برای یک شرکت تولیدی ، برنامه ریزی تسهیلات شامل تعیین بهترین حالت واحد تولیدی جهت ساخت و تولید است . در مورد فرودگاه ، برنامه ریزی تسهیلات شامل تعیین بهترین حالت برای انجام فعالیت های مرتبط با مسافر – هواپیماست . به طور مشابه ، برنامه ریزی تسهیلات در مورد بیمارستان شامل تعیین بهترین حالت برای انجام مراقبت های پزشکی بیماران است .
اکنون برای بسیاری از ناظران مسائل جاری اقتصاد ایران روشن شده که اقتصادما به بیماری رکود تورمی مبتلا است. راه برون رفت از این بیماری دشوار است. چرا که چارهجوییهای مربوط به رکود، سبب تشدید تورم میشود و ... معالجات مربوط به تورم باعث تشدید رکود میگردد. تجربیات کشورهای دیگر نشان میدهد که در عموم موارد، کنترل تقاضا به دلایلی که خواهیم گفت، بر سیاست تقویت عرضه مرجح است. در شرایط اقتصاد ما، تسلط بنگاههای دولتی و تصلب تولید در این بنگاهها نیز بر انتخاب سیاست کنترل تقاضا، تاکید مضاعف میگذارد. تلاش بیامان دولت در دوسال اخیر برای فعال کردن طرف عرضه به قصد پاسخگویی به تقاضاهای ارضا نشده به کمک تزریق درآمدهای نفتی نیزبه نتیجه مطلوبی نرسیدهاست و همین امر نیز تغییر جهت سیاستها را از فعال کردن طرف عرضه به آرام کردن طرف تقاضا توجیه میکند.
ادامه مطلب ...به عنوان یک مربی و مشاور فروش و بازاریابی، در تجربه حرفهای خود این فرصت را داشتهام که با تعدادی از صاحبان کسب و کارهای کوچک در موضوعات مختلف مربوط به فروش و بازاریابی کار کنم. صاحبانی که تلاش میکنند تا کسب و کارشان را شناور نگه دارند و علی رغم تلاش های فراوان، نمی توانند کسب و کار خودرا بخوبی رونق بخشند.اشتباهات متداول آنها عبارتند از:
- اشتباه شماره 1: بازاریابی نامناسب. هنگامی که شما تصمیم به راهاندازی یک کسب و کار میگیرید به همان اندازه نیز به بازاریابی و فروش محصولات و خدمات آن فکر کنید. اگر چه غیر ممکن نیست، اما شروع یک کسب و کار بدون بازاریابی هماهنگ دشوار است
راه حل: در هر زمان به فکر بازاریابی محصولاتتان باشید
-اشتباه شماره 2: در اصرار کردن برای فروش مردد هستند.و به همین دلیل بسیاری از فرصت های
در اجرای سیاست پولی، بانک مرکزی میتواند مستقیماً از قدرت تنظیمکنندگی خود استفاده نموده و یا به طور غیرمستقیم از اثرگذاری بر روی شرایط بازار پول به عنوان انتشار دهنده پول پرقدرت (اسکناس و مسکوک در جریان و سپردههای نزد بانک مرکزی) استفاده نماید. بر همین اساس دو نوع ابزار سیاست پولی قابل تفکیک میباشد که ابزارهای مستقیم (عدم اتکا بر شرایط بازار) و غیرمستقیم (مبتنی بر شرایط بازار) سیاست پولی نامیده میشوند. ابزارهای سیاست پولی در ایران بر مبنای تفکیک مذکور به شرح ذیل میباشد.
1-1- کنترل نرخهای سود بانکی
در کشور ما با اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا و معرفی عقود با بازدهی ثابت و مشارکتی، ضوابط تعیین سود و یا نرخ بازده مورد انتظار ناشی از تسهیلات اعطایی بانکها و حداقل و حداکثر سود و یا بازده مورد انتظار بر طبق ماده (2) آییننامه فصل سوم قانون عملیات بانکی بدون ربا بر عهده شورای پول و اعتبار میباشد. همچنین بر طبق ماده (3) آییننامه فصل چهارم قانون مذکور بانک مرکزی میتواند در تعیین حداقل نرخ سود(بازده) احتمالی برای انتخاب طرحهای سرمایهگذاری و یا مشارکت و نیز تعیین حداقل و یا عنداللزوم حداکثر نرخ سود مورد انتظار و یا نرخ بازده احتمالی برای سایر انواع تسهیلات اعطایی بانکی دخالت نماید.
1-2- سقف اعتباری
این نوع ابزارهای پولی با ایجاد محدودیتهای اعتباری و اعطای اعتبارات مستقیم به همراه منظور کردن اولویت در امر اعطای اعتبارات بانکی در مورد بخشهای خاص اقتصادی عملاً اقدام به جهتدهی اعتبارات به سمت بخشهای مورد نظر مینماید. براساس ماده 14 قانون پولی و بانکی کشور، بانک مرکزی می تواند در امور پولی و بانکی دخالت و نظارتهایی داشته باشد که از جمله مفاد آن محدود کردن بانکها، تعیین نحوه مصرف وجوه سپردهها و تعیین حداکثر مجموع وامها و اعتبارات در رشتههای مختلف است.
2-1- نسبت سپرده قانونی: نسبت سپرده قانونی از جمله ابزارهای سیاست پولی بانک مرکزی میباشد. بانکها موظفند همواره نسبتی از بدهیهای ایجاد شده و بطور اخص سپردههای اشخاص نزد خود را در بانک مرکزی نگهداری کنند. بانک مرکزی از طریق افزایش نسبت سپرده قانونی حجم تسهیلات اعطایی بانکها را منقبض و از طریق کاهش آن، اعتبارات بانکها را منبسط مینماید. بر طبق ماده (14) قانون پولی و بانکی نسبت سپرده قانونی از 10 درصد کمتر و از 30 درصد بیشتر نخواهد بود و بانک مرکزی ممکن است برحسب ترکیب و نوع فعالیت بانکها نسبتهای متفاوتی برای آن تعیین نماید.
2-2- اوراق مشارکت بانک مرکزی: اجرای بهینه سیاستهای پولی توسط بانک مرکزی، توسط ابزار اصلی و محوری عملیات بازار باز صورت میگیرد که به بانکها انعطاف لازم را در مدیریت نقدینگی و مداخله در بازار پولی اعطاء مینمایند. به منظور توسعه و بسط عملیات بازار باز و اجرای سیاستهای پولی از حیث مدیریت نقدینگی و تاثیر بر بازار پول و سرمایه، یافتن بدیلهای مناسب در قالب موازین شرع مقدس اسلام بعد از اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا از جایگاه ویژهای برخوردار گردید. اوراق قرضه به جهت مبتنی بودن بر بهره، اصولاً در اسلام پذیرفته شده نیست. لیکن اوراق مشارکت و سهیم نمودن سرمایهگذاران در فعالیتهای اقتصادی و پرداخت سودهای واقعی نهتنها با مانع مواجه نیست بلکه مورد تشویق نیز میباشد. برای اولین بار، براساس ماده 91 قانون برنامه سوم به بانک مرکزی اجازه داده شد که با تصویب شورای پول و اعتبار، از اوراق مشارکت بانک مرکزی استفاده نماید. شایان ذکر است که براساس برنامه چهارم توسعه، انتشار اوراق مشارکت بانک مرکزی با تصویب مجلس شورای اسلامی مجاز خواهد بود.
انتشار و عرضه اوراق مشارکت بانک مرکزی از جمله ابزارهای سیاست انقباضی و اجرای عملیات بازار باز میباشد؛ بطوری که با عرضه این اوراق از حجم نقدینگی کاستهشده و وجوه این اوراق نزد بانک مرکزی مسدود میگردد. در بخش پایه پولی نیز انتشار این اوراق موجب افزایش جزء بدهیهای بانک مرکزی و کاهش پایه پولی خواهد شد. لذا در مجموع انتشار اوراق موجبات کاهش رشد نقدینگی را فراهم میسازد. در واقع سیاستگذار پولی را قادر مینماید تا در مواقع لزوم از طریق کنترل نقدینگی، دستیابی به نرخ تورم پایین را میسر سازد.
حسابداری ایران
محاسبه صحیح بهای تمام شده
وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی، پیشرفت فن آوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به سیستم های اطلاعاتی ارزان طی دو دهه گذشته و تلاش واحدهای اقتصادی جهت احراز رتبه جهانی و ورود به بازارهای بین المللی، لزوم داشتن نگرشهایی همچون رضایت مشتریان و مدیریت بر مبنای فعالیت را اجتناب ناپذیر کرده است.
همچنین با افزایش سهم فن آوری و سایر اجزای هزینه های سربار در تولید کالاها و خدمات ، روشهای هزینه یابی سنتی، اطلاعات صحیح در مورد هزینه سر بار و تسهیم آن فراهم نمی آورد در حالیکه اطلاعات بهای تمام شده محصولات، خدمات و مشتریان از مهمترین اطلاعات مالی است که برای تصمیمات مدیریت مورد نیاز است. برآورده نشدن اطلاعات مورد نیاز مدیریت توسط سیستم های هزینه یابی سنتی، واحدهای اقتصادی را به سمت استفاده از سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) متمایل کرده است.
سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت یکی از سیستم های نوین هزینه یابی محصولات و خدمات است که نیازهایی از قبیل محاسبه صحیح بهای تمام شده محصول، بهبود فرایند تولید، حذف فعالیت های زائد، شناخت محرک های هزینه، برنامه ریزی عملیات و تعیین راهبردهای تجاری را برای واحد اقتصادی برآورده می سازد. این سیستم به جای پرداختن به نشانه و معلول ، علت ایجاد هزینه و تولید را کالبدشکافی می کند و اگر فعالیتی دارای فلسفه توجیهی، متقاضی و حتی ارزش افزوده نباشد، زمینه حذف، تعدیل یا بهبود آن را فراهم می کند.
در ادبیات حسابدرای تعاریف مختلفی از هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارائه شده است
ادامه مطلب ...درآمدهای واقعی هر سال مالی با بستانکار کردن حساب درآمدها که یک حساب کنترل در دفتر کل می باشد و بدهکار کردن " حسابهای دریافتنی " یا "بانک" ثبت می شوند. برای حساب کنترل درآمدها باید حسابهای معین، با همان طبقه بندی و عناوین حسابهای معین درآمدهای پیش بینی شده، نگهداری شوند که جمع ماندههای آنها قابل تطبیق با حساب کنترل مذکور باشد....
حسابداری تعهدات قطعی نشده و هزینهها
اعتبارات مبالغی می باشند که برای مصارف معین در بودجه مربوط به تصویب می رسند. به عبارت دیگر، اعتبارات مصوب، اجازه ایجاد تعهد یا بدهی برای مدت معین به مبلغ معین و برای مصارف معین است. بنابراین تعهدات یا بدهیهای مجازی که از محل اعتبارات مصوب ایجاد می شوند اعتبارات مصوب تلقی می گردند.
در حسابداری دولتی، اصل احتیاط ایجاب می کند که تمام سفارشات خرید و قراردادها قبل از تأمین اعتبار به دقت بررسی شوند تا وجود اعتبار کافی برای هزینه های که در مقابل دریافت کالا و خدمات انجام می شوند اطمینان حاصل گردد. بدهیها و تعهدات احتمالی و غیر قطعی، ناشی از انعقاد قراردها و صدور سفارشات خرید، تعهدات قطعی نشده نامیده می شوند.
وبلاگ حسابداری ایران
ضروری است تمام
سرمایه گذار ها در فواصل زمانی معین به ارزیابی مجدد و تغییر ساختار سبد
دارایی ها و نیز سبک سرمایه گذاری خود بپردازند. با گذشت زمان، سرمایه
گذاران تجربه و دانش بیشتری کسب می کنند و برهمین مبنا نگاه شان به بازار
مالی تغییر می کند.
در
اکثر موارد سرمایه گذارها به این نتیجه می رسند که می توانند گزینه های
متنوع تری برای سرمایه گذاری انتخاب کنند و حتی نحوه سرمایه گذاری خود را
تغییر دهند. آن دسته از سرمایه گذارها که مایلند سودی بالاتر از سود متوسط
بازار کسب کنند ممکن است به معاملات متعدد که روشی خاص برای سرمایه گذاری
است، روی آورند البته این امکان وجود دارد که این افراد بخشی از سبد دارایی
خود را طبق استراتژی معامله متعدد اختصاص می دهند. در مقاله حاضر به تعریف
معاملات متعدد، نگاه معامله گران فعال به بازار، ابزارهای آنها برای
سرمایه گذاری با این روش و نیز ریسک هایی که این نوع سرمایه گذاری دارد، می
پردازیم.