دانلود کتاب آشنایی با فارکس

نام کتاب: آشنایی با فارکس
نویسنده: سعید دلیلی/نیشتمان اسراری
تعداد صفحات: 192
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

درجستجوی تئوری حسابداری مدیریت

هدف این مقاله، بحث و بررسی پیرامون تئوری حسابداری مدیریت است. در این مقاله  ضرورت ایجاد تئوری در ‏حسابداری مدیریت بررسی شده و اعتقاد بر این است که تئوریها در زمینه ای کاربردی نظیر حسابداری مدیریت، باید ‏تعبیرها و تفسیرهای مفیدی را برای مدیران، سازمانها و جامعه ارائه کنند. در این مقاله، ماهیت تئوریهای در حال ‏توسعه و مورد استفاده، ارزیابی و بررسی می¬شود.این تئوریها  به وسیله جامعه پژوهشی ارائه و به طور عمده از سایر ‏علوم اجتماعی اقتباس شده، بنابراین فاقد ویژگیهایی است که آنها را منحصر به حسابداری مدیریت سازد. تئوریهایی ‏که در جایگاه تئوری قرار ندارد، می¬کوشد تا چگونگی کاربرد حسابداری مدیریت در دستیابی به عملکرد و کارایی بالا‌تر را ‏تبیین کند. اعتقاد بر این است که این تئوریها ، در حال حاضر در تدوین پشتوانه و تایید معتبر، جهت افراد شاغل در حرفه ‏با ناکامی مواجه شده است. به بیان دیگر، تئوری حسابداری مدیریت باید بتواند در پاسخ به این پرسش ما را  یاری ‏رساند که: چه روشهایی را، چگونه و در چه شرایطی باید به کار بست تا تغییراتی در حسابداری مدیریت ایجاد شود؟ ‏در پایان پیشنهادهایی ارائه می¬شود تا پژوهشهای حسابداری مدیریت بتواند در جهت ایجاد تئوریهای بهتر حرکت کند. 

ادامه مطلب ...

دانلود Barcode Studio Enterprise v12.3.0.17046 - نرم افزار ساخت

نرم افزار Barcode Studio به شما کمک می کند تا بدون نیاز به نصب نرم افزارهای اضافی و یا مهارت برنامه نویسی و تنها با استفاده از قالب های موجود در برنامه به تولید تصاویر بارکد گوناگون در کیفیت های بالا بپردازید. خروجی این نرم افزار می تواند به عنوان یک عکس با فرمت های BMP, GIF, JPG, TIF, PNG و یا وکتورگرافیکی با فرمت ها EPS, PDF, PostScript تولید و سپس چاپ شود. همچنین شما قادر خواهید بود تا بارکد تولید شده را بلافاصله به برنامه های ویرایش تصویر، پایگاه داده و یا حتی فرم ها و اسناد اضافه نمایید. Barcode Studio امکانات بسیار مفید و پرکاربردی از جمله تولید شماره سریال به صورت خودکار، وارد کردن اطلاعات از فایل های خارجی (TXT، CSV)، پردازش های گروهی، پیش نمایش بارکد تولیدی و ... را در این زمینه به شما ارائه می دهد.

ادامه مطلب ...

آدام اسمیت، بنیان ‌گذار علم اقتصاد و مکتب اقتصادی کلاسیک

بازگشت و واکاوی تاریخ علم اقتصاد، نه تنها پاسخی است به کنجکاوی عموم مردم در باب ماهیت مسائل متنوع اقتصادی و رویکردهای متنوع و جدال‌برانگیز اندیشمندان اقتصادی برای پاسخ به آنها، بلکه پاسخی است به نیاز ضروری جهت فهم بهتر مبانی تحلیل اقتصادی و درک رویکردهای متفاوت تحلیلی در اندیشه اقتصادی برای دانش‌آموختگان علم اقتصاد؛ تا بر اساس این رهیافت به درک بهتر مبانی علم اقتصاد و رویکردهای متفاوت تحلیلی آن نائل آمده و در کشوری که از فقر اندیشه و تحلیل اقتصادی رنج می‌برد، بتوانند مسائل اقتصادی امروزمان را بهتر فهمیده و برای یافتن راه‌حل مسائل مبتلا به امروز، با بینش روشن‌تری بیاندیشند. بر این اساس در سلسله مباحثی تحت عنوان «سفر به تاریخ علم اقتصاد؛ سفری برای همه» که پنج‌شنبه‌ها در صفحه اندیشه اقتصاد منتشر می‌شود، در حد توان درصدد پاسخگویی به این نیاز بر خواهیم آمد و به بازکاوی رویکردها و اندیشه‌های متفاوت مکاتب اقتصادی و اندیشمندان بزرگ علم اقتصاد خواهیم پرداخت.
ادامه مطلب ...

حسابرسی عملکرد و عملیاتی

سیستم اقتصادی یک کشور به میزان قابل توجهی به تصمیم گیریهای مدیریت در واحدهای اقتصادی بستگی دارد. بدیهی است این تصمیم گیریها نقش تعیین کننده ای در میزان درآمد های اقتصادی و ثمر بخش بودن فعالیتهای تعیین شده و استفاده بهینه از امکانات تولیدی و خدماتی مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی کشور دارند. لذا اصولاً صاحبان سهام و یا نمایندگان آنها همواره می خواهند بدانند که آیا مدیران اجرایی در تصمیم گیریهای خود صحیح عمل کرده اند یا خیر؟ و آیا توانسته اند از امکانات موجود حداکثر استفاده را کنند یا خیر؟ آیا در موسسات افزایش کارایی و رعایت صرفه اقتصادی انجام شده است؟
امروز در محیط اقتصادی که دارای نظامهای متعدد و ابعاد گوناگون است، مدیریت سازمانی تأکید فزاینده ای بر ارزیابی صرفه اقتصادی، کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی دارد. حسابرسی عملکرد به عنوان ابزاری برای این ارزیابی به کار می رود.

ادامه مطلب ...

درباره حسابداری پیمانکاری

سیستم حسابداری موسسات پیمانکاری باید طوری طراحی شود که سود وزیان هر پیمان بدقت مشخص باشد. بیشتر موسسات در کل یک مرکز سود به شمار می آیند، حال آنکه در موسسات پیمانکاری معمولا هر پیمان یک مرکز جداگانه سود فرض می شود. از این رو برای هر قراردادپیمانکاری که بسته می شود حسابهای جداگانه ای در دفتر کل افتتاح می گردد و برای سهولت مراجعه به اسناد و مدارک نظیر برگ درخواست کالا، حواله انبار و لیست دستمزد کارگران به هر پیمان شماره خاصی اختصاص می یابد.

دوره ای که مخارج مربوط به یک طرح شناسایی می شود با امضای قرارداد آغاز می شود و با تکمیل آن پایان می یابد. در مورد حسابداری قراردادهای بلند مدت پیمانکار ذکر نکات زیر ضروری است:

۱-مخارج قبل از انعقاد قرارداد ( مخارج شرکت در مناقصه ) 

۲-مخارج پیمان در طول اجرا (هزینه های مستقیم ؛ هزینه های سربار )

۳-هزینه های عمومی و اداری.

مالیات بر درآمد اتفاقی

ماده 119- درآمد نقدی و یا غیر نقدی که شخص حقیقی یا حقوقی بصورت بلاعوض  و یا از طریق معاملات محاباتی و یا بعنوان جایزه یا هر عنوان دیگر از این قبیل تحصیل می نماید مشمول مالیات اتفاقی به نرخ مقرر در ماده 131 این قانون خواهد بود .
 ماده 120- درآمد مشمول مالیات موضوع این فصل عبارتست از صد در صد درآمد  حاصله و در صورتی که غیر نقدی باشد به بهای روز تحقق درآمد طبق مقررات این قانون تقویم میشود مگر در مورد املاکی که در اجرای مفاد ماده 64 این قانون برای آنها ارزش معاملاتی تعیین شده است که در اینصورت ارزش معاملاتی ماخذ محاسبه مالیات قرار خواهد گرفت .
 تبصره- در مورد صلح معوض و هبه معوض باستثنای مواردی که مشمول ماده63 این قانون میباشد درآمد مشمول مالیات موضوع این فصل عبارت خواهد بود از مابه التفاوت ارزش عوضین که بر اساس مقررات این ماده تعیین میشود نسبت به طرف معامله‌ای که از آن منتفع شده است .
ادامه مطلب ...

قانون تجارت - شرکت های سهامی

ماده 6- برای تأسیس شرکت‌های سهامی عام موسسین باید اقلاً بیست درصد سرمایه شرکت را خود تعهد کرده و لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تأسیس نزد یکی از بانک‌ها سپرده سپس اظهارنامه‌ای به ضمیمه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره‌نویسی سهام که به امضای کلیه موسسین رسیده باشد در تهران به اداره ثبت شرکت‌ها و در شهرستانها به دایره ثبت شرکتها و در نقاطی که دایره ثبت شرکتها وجود ندارد به اداره ثبت اسناد و املاک محل تسلیم و رسید دریافت کنند.
تبصره ماده 6- هرگاه قسمتی از تعهد موسسین به صورت غیر نقد باشد باید عین آن یا مدارک مالکیت آن را در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده است تودیع و گواهی بانک را به ضمیمه اظهارنامه و ضمائم آن به مرجع ثبت شرکت‌ها تسلیم نمایند.
ادامه مطلب ...

حسابداری دولتی

تعریف حسابداری دولتی:
     حسابداری دولتی نظامی است که اطلاعات مالی مربوط به فعالیتهای وزارتخانه ها و موسسات دولتی را بمنظور تصمیم گیری صحیح مالی و کنترل برنامه های مصوب بودجه سالانه و منابع مالی مورد استفاده دولت، جمع آوری، طبقه بندی، تلخیص و گزارش می نماید.
    در تعریف بالا تاکید بر برنامه های مصوب سالانه و منابع مالی دولت شده است به دلیل آنکه کنترل بودجه و منابع مالی دولت از اصول بنیادین حساباری دولتی است.
در حسابداری دولتی مراحل حسابداری برای کنترل برنامه مصوب سالانه و نیز جلوگیری از تداخل منابع مالی مورد استفاده به کار گرفته می شود. پس کنترل بودجه از اصول بنیادی حسابداری دولتی است .
ادامه مطلب ...

نکاتی در مورد موجودی مواد و کالا

نکاتی در مورد موجودی مواد و کالا

ازانجائی که انتظار میرود موجودی های کالا و مواد طی مدتی کمتر از یک سال به فروش رود یا به وجه نقد تبدیل شود بنابراین این گونه اقلام در طبقه بندی دارائیهای جاری طبقه بندی میگردد و بعد از حسابهای دریافتنی قرار میگیرد و آن دسته از موجودی های که انتظار میرود در سال مالی آتی مصرف شود یا به فروش برسد تحت عنوان سایر دارائیهای جاری طبقه بندی میشود.

 

ادامه مطلب ...

دانلود Windows 8 UX Pack v4.0 - تبدیل ظاهر ویندوز به ویندوز 8

Windows 8 UX Pack همانطور که از نامش هم پیداست نرم افزار جالب و جذابی است که ظاهر ویندوز کاربران را به نسل بعدی ویندوز یعنی ویندوز 8 تبدیل خواهد کرد. نرم افزاری ساده اما جذاب که تقریبا تمامی خصوصیات ظاهری ویندوز های مختلف نظیر XP ، ویستا و ویندوز محبوب 7 را به ویندوزی که در آینده ای نچندان دور ارائه خواهد شد تبدیل خواهد کرد تا کاربران از همین حالا ظاهر گرافیکی ویندوز 8 را تجربه کنند. نصب سریع و آسان و قابلیت انجام تغییرات در قسمت های مختلف سیستم عامل با داشتن امکاناتی نظیر انتخاب تغییر در قسمت های مورد نظر از جمله خصوصیاتی هستند که در این نرم افزار به چشم می خورند.

ادامه مطلب ...

دانلود کتاب الکترونیکی آموزش تصویری نرم افزار WinRAR

کتاب الکترونیکی آشنایی کامل با نرم افزار فشرده ساز WinRAR که به صورت فیلم آموزشی برای دوستان تهیه شده است. این نرم افزار قدرتمند یکی از بهترین نرم افزارهای فشرده ساز میباشد. فرمت هایی که Winrar مورد پشتیبانی قرار می دهد شامل : RAR و ZIP files,  7Z, ACE, ARJ, BZ2, CAB, GZ, ISO, JAR, LZH, TAR, UUE, Z و بسیاری دیگر از فرمتهای رایح میباشد. اما قابلیت های دیگر این نرم افزار پسورد گذاری برروی فایل ها ، سادگی کار با نرم افزار، پوسته های متعدد و بسیار زیبا ، پشتیبان گیری خودکار و ... میباشد.

ادامه مطلب ...

آپدیت آفلاین محصولات شرکت ESET آپدیت 7011 نسخه های v3.x v4.x v5.

به روز رسانی بسته های امنیتی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در انتخاب و استفاده آنتی ویروس ها بدان اهمیت ویژه ای داده شود. وقتی کاربر می تواند نهایت امنیت را در سیستم خود تامین کند که همیشه بسته امنیتی به روز شده ای داشته باشد تا با استفاده از آن و البته بانک اطلاعاتی که از آخرین فایل های مخرب وجود دارد سیستم را در مقابل حملات مخرب بیمه کند. 

ادامه مطلب ...

دانلود Google Chrome v18.0.1025 - نرم افزار مرورگر گوگل کروم

مرورگر وب جدید گوگل کروم از شاخص های امنیتی مهمی برخوردار است که باعث می شود گوگل از این نظر آنرا با مرورگر اپل سفری، موزیلا فایرفاکس و نسخه جدید اینترنت اکسپلورر مقایسه کند.مرورگر کروم از چهارچوب مشابه دیگر مرورگر ها بهره برده است. بویژه در استفاده از تکنیک تهیه لیست سیاه از سایت های مخرب و روش گشت وب سایت ها در پشت لایه های امنیتی از جمله درون "جعبه شنی" و مرور ناشناس اینترنت. گوگل با ارائه گوگل کروم وارد بازار مرورگرهای وب شده است که هنوز انحصار آن در دست مایکروسافت اینترنت اکسپلورر می باشد. اما آیا این تفاوت های امنیتی کروم باعث می شود این مرورگر در جلوه کاربران متمایز ظاهر شود؟ گوگل کروم از قابلیتی معرفی شده در Internet Explorer 8 بهره می برد با نام مرور نا شناس (Incognito) که اجازه میدهد کاربر در این وضعیت با مرور وب سایت ها هیچ رد پایی از خود بر جای نگذارد حتی فایل های کوکی فقط تا هنگام باز بودن پنجره جست و جو در سیستم زنده خواهند بود.

ادامه مطلب ...