درباره حسابداری پیمانکاری

سیستم حسابداری موسسات پیمانکاری باید طوری طراحی شود که سود وزیان هر پیمان بدقت مشخص باشد. بیشتر موسسات در کل یک مرکز سود به شمار می آیند، حال آنکه در موسسات پیمانکاری معمولا هر پیمان یک مرکز جداگانه سود فرض می شود. از این رو برای هر قراردادپیمانکاری که بسته می شود حسابهای جداگانه ای در دفتر کل افتتاح می گردد و برای سهولت مراجعه به اسناد و مدارک نظیر برگ درخواست کالا، حواله انبار و لیست دستمزد کارگران به هر پیمان شماره خاصی اختصاص می یابد.

دوره ای که مخارج مربوط به یک طرح شناسایی می شود با امضای قرارداد آغاز می شود و با تکمیل آن پایان می یابد. در مورد حسابداری قراردادهای بلند مدت پیمانکار ذکر نکات زیر ضروری است:

۱-مخارج قبل از انعقاد قرارداد ( مخارج شرکت در مناقصه ) 

۲-مخارج پیمان در طول اجرا (هزینه های مستقیم ؛ هزینه های سربار )

۳-هزینه های عمومی و اداری.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد