پرسش و پاسخ مالیاتی

 

منبع:http://hesabdari-iran.mihanblog.com

مهلت مقرور زمان مالیاتی در مورد آندسته از مودیانی که در موعد مقرر اظهارنامه نداده اند چند سال است؟این مهلت در قانون جدید مالیاتها پنج سال از تاریخ سررسید پرداخت مالیات میباشد.


جریمه عدم تسلیم به موقع لیست حقوق هرماه چقدر می باشد؟برابر 2 %  حقوق پرداختی میباشد.


اگر شرکتی اظهارنامه مالیاتی تسلیم نکند می تواند از معافیتهای قانونی استفاده نماید؟خیر - در سالی که اظهار نامه نداده است نمی تواند استفاده کند.


آیا می توان دفاتر روزنامه و کل را با خود نویس تحریر کرد؟طبق ماده 7 آئین نامه تنظیم دفاتر ، دفاتر روزنامه و کل با خودکار یا خودنویس بطور خوانا باید نوشته شود.


اگر برگ تشخیص مالیات اشتباها" به نام کس دیگری صادر شده باشد چه باید کرد؟به برگ تشخیص مالیات اعتراض نمائیدو با ارائه اسناد و مدارک و احراز اشتباه، طبق تبصره ماده 157 مالیاتهای مستقیم برگ تشخیص مجددا"  به نام مودی واقعی مطالبه خواهد شود.


آیا اقاله ملک مورد انتقال مشمول مالیات می شود؟
اگر اقاله تا شش ماه بعد از انجام شود مشمول مالیات نقل و انتقال نمی شود.


اگر براساس حکم دادگاه ، مستجر از مالک سرقفلی دریافت کند، پرداخت مالیات سرقفلی بر عهده مستاجر است یا فروشنده؟
چون دریافت کننده حق واگذاری مستاجر است، براساس حکم دادگاه و مبلغ دریافتی حق واگذاری ، مستاجر موظف است مالیات حق واگذاری به مستاجر داده شود با استعلام از سازمان امورمالیاتی مبنی بر اعلام مبلغ مالیات حق واگذاری، بعد از کسر مالیات حق واگذاری، نسبت به پرداخت حق واگذاری براساس رای صادره اقدام می نماید و مالیات مزبور را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد