رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تغییر شیوه های دریافت مالیات خبر داد و گفت: شیوه مالیات ستانی بین سازمان امور مالیاتی و مودیان هم اکنون مودی و ممیزمحور است و این رویه به اعتماد عمومی لطمه زده است...
ادامه مطلب ...ADSL، وایمکس و شبکههای بیسیم مبتنی بر wifi همچنان مدرنترین راههای دسترسی به اینترنت خانگی هستند. هر کدام از آنها ویژگیهای خاص خود را دارند و میتوان بر اساس نقطه ضعفها و نقطه قوتهایشان درباره آنها قضاوت کرد. ما به سراغ تکتک آنها رفتهایم، قیمتهای تمام شدهشان را بررسی کردهایم و حساب کردهایم برای یک کاربر خانگی کدام یک مقرون به صرفهتر است. در این رقابت مجبور بودیم کمی قصاوت قلب به خرج دهیم و سختگیر باشیم.
ادامه مطلب ...
۱) بزر گ بیندیشید ولی با یک کار کوچک آغاز کنید.
۲)
قبل از آغاز یک کسب و کار باید مطمئن شوید که مفهومی که در ذهن دارید قابل
اجراست. بهتر است ابتدا یک نمونه کار انجام دهید و نتیجه را ارزیابی کنید.
بیندیشید که چگونه میتوانید تئوری خود را در یک مقیاس کوچک بیازمائید، قبل
از اینکه متعهد کاری بزرگ از قبیل قرارداد رهن و یا خرید مکان شوید.
۳)
اگر حتی بتوانید حداقل یک مشتری پیدا کنید و به شما ثابت شد که طرح مورد
نظرتان قابل اجراست این شانس را دارید که این موفقیت ،دفعات دیگری نیز
برایتان تکرار گردد.
۴)
با بودجه محدود کار کنید. اگر تجهیزات قدیمیتان قابل استفاده هستند،
تجهیزات جدید تهیه نکنید. معامله پایاپای بهترین روش تهیه تجهیزات مورد
نظرتان است.
۵) بدون داشتن یک طرح کسب و کار جامع که حاوی کلیه جزئیات باشد به آغاز یک کسب و کار جدید مبادرت نورزید.
۶) یک حسابدار میتواند به شما در مسائلی نظیر گردش نقدینگی، نقطه سربه سر و صورت سود و زیان کمک کند.
۷)
بانکها به مراتب ارزانتر از شرکا هستند و مشکل کمتری نیز در مواجهه با
آنها دارید.داشتن یک شریک مانند ازدواج بدون وجود عشق است. زندگی شما در
اینصورت از آن خودتان نخواهد بود. البته به یاد داشته باشید که آغاز یک کسب
و کار با یک شریک بینهایت بهتر از عدم آغاز یک کسب و کار است.
۸) وقتی یک شریک دارید باید به نظرات اونیز توجه کنید. در شراکت بدون رسیدن به توافق لازم هر تلاشی به بن بست خواهید رسید.
در دنیای امروز، مدیریت منبعهای انسانی، یک هنر و تخصص ویژه میباشد.
افرادی که چنین هنر و تخصصی دارند، با آرامشی عمیق به هدفهای مدیریتی خود
نائل میشوند. مدیران موفق، اندیشههای متعالی دارند و بر مبنای یک نظام
ارزشی مثبت در مسیر تعالی سازمانی و فردی، گام برمیدارند. آنان هر روز با
فکری تازه و ناب در عرصهٔ مدیریت پا میگذارند و از فرصتها و امکانات
بهنحوی شایسته استفاده میکنند. ناملایمتهای مسیر مدیریتی، آنان را
ناامید نمیکند و هر مسئلهای را فرصتی برای رشد قابلیتهای فردی و سازمانی
خود میدانند. مدیران اندیشمند و موفق، با روحیهای عالی، فرصتهای بهبود
را شناسائی و بر مبنای یک برنامهٔ مدون، اصلاحات لازم را انجام میدهند.
اصلیترین شاخصها و ویژگیهائی که مدیران موفق دارند، به شرح زیر میباشد:
۱) نگرش و باورهای مثبت:
مدیرانی
که با نگرش و باورهای مثبت، موضوعها و مسائل را مینگرند، بهترین
راهکارها و انتخابها را خواهند داشت. قانون زندگی، قانون باورهاست. هرکس
به میزان باورهای مثبت، به موفقیت میرسد. باورهای یک مدیر، اندیشهها و
تصمیمهایش را میسازند و مسیر حرکتی او را مشخص مینمایند. ذهن انسان،
اینگونه طراحی شده است که به هر چیزی که فکر کند، به طرفش کشیده میشود و
در نهایت، آن را بهدست میآورد؛ حتی اگر آن چیز را دوست نداشته باشد.
درس اول: در ژاپن «یک» روش یکسان وجود ندارد
از آنجا که بین شرکتهای ژاپنی اموری چون بهرهوری، کیفیت و تولید به
روشهای مختلفی انجام میگیرند، بنابراین هر شرکت نیازمند سیستم حسابداری
مدیریتی خاص خودش است(منطبق با خواستهها و شرایط خاص خود) از این رو
نمیتوان ادعا کرد که در ژاپن یک روش یکسان برای حسابداری مدیریت وجود
دارد.
درس دوم: تعهد به مشتریان در سطح جهانی
مدیران ژاپنی فهمیدهاند که موفقیت واقعی در آن است که بتوانند بهتر از
رقبا خواستههای مشتریان را برآورده کنند اما این خصوصیت بین شرکتهای
آمریکایی پیدا نمیشود زیرا آنها بر سود سهامداران بیشتر از نیازهای
مشتریان تاکید دارند.
درس سوم: «کاهش هزینه/کاهش قیمت» عقیدهء شرکتهای ژاپنی است
به این معنی که مدیران ژاپنی به تجربه آموختهاند که به طور معمول
قیمتها در آینده همیشه رو به کاهش میرود، بنابراین برای بازگشت سرمایهء
قابل قبول هزینهها هم باید مدام کاهش یابند.اما مدیران آمریکایی هنوز از
روش قیمتگذاری هزینه به علاوهء یک مبلغ دیگر استفاده میکنند و در
استراتژی قیمتگذاریشان به هزینههای تولید در بلندمدت توجهای ندارند.
بررسی کتاب جدید جان مکسول با نام: از گفتگو تا ایجاد ارتباطایجاد ارتباط ارزشمند با دیگران منافع زیادی دارد. افرادی که روابطی گرم برقرار میکنند، با مشکلات کمتری مواجه میشوند و از ارتباطات خود بیشتر لذت میبرند. با اینوجود، ایجاد چنین روابطی با دیگران نیازمند گذر از رگبار نشانهها و پیامهایی است که هر روز مردم را بمباران میکنند. منظور ما تبدیل شدن به یک ارتباط برقرار کننده و همدل موثر است، مهارتی که میتوانید به خود بیاموزید و از یادگیری آن خوشنود شوید.
برای ایجاد ارتباط باید گفتگو کنیداز کجا میفهمید که با دیگران بهخوبی ارتباط برقرار کردهاید؟ آنها هر کاری برای شما انجام میدهند. بهنیکی از شما سخن میگویند. با شما ارتباط احساسی برقرار کرده و بهراحتی حرفهایشان را میزنند. بهشما اعتماد میکنند. درباره دریافت انرژی مثبت از شما میگویند و از بودن در کنارتان لذت میبرند. ایجاد ارتباط ارزشمند با دیگران منافع زیادی دارد. افرادی که روابطی گرم برقرار میکنند، با مشکلات کمتری مواجه میشوند و از ارتباطات خود بیشتر لذت میبرند. با اینوجود، ایجاد چنین روابطی با دیگران نیازمند گذر از رگبار نشانهها و پیامهایی است که هر روز مردم را بمباران میکنند. منظور ما تبدیل شدن به یک ارتباط برقرار کننده و همدل موثر است، مهارتی که میتوانید به خود بیاموزید و از یادگیری آن خوشنود شوید.
ایجاد روابط صمیمانه به تشخیص و تصدیق ارزش دیگران بستگی دارد. تمرکز را از خودتان بردارید و آنرا به افراد اطرافتان معطوف کنید. خودتان را فراموش کنید. نحوه کنار آمدن با دیگران را بیاموزید. برای داشتن ارتباط بهتر با دیگران، با آنها صحبت کرده و مکالمه را بر نگرانیهای آنها متمرکز کنید نه مسائل خودتان. سعی کنید روابط نفر به نفر ایجاد کنید، 90 درصد تمامی رابطهها در این شرایط ایجاد میشوند. مهارتهای خود را در این حوزه کلیدی تکمیل کنید. سپس سعی کنید با اعضای گروهها و نهایتا با حضار جلسه ارتباط برقرار کنید. انجام این کارها ساده نیست، اما حیاتی است. تصور کنید شخصی که با او صحبت میکنید چگونه به این سوالات درباره شما پاسخ خواهد داد:
ادامه مطلب ...در حال حاضر نوآوری در مدل کسبوکار، نوعی استراتژی جدید و ضروری برای سازمانها به شمار میرود.
اما
شرکتها به طور معمول در این زمینه چندان موفق نیستند؛ زیرا آنقدر سرگرم
مدلهای کسبوکار فعلی خود هستند که زمانی برای استفاده از منابع جهت طراحی
مدل اولیه و آزمایش نمونههای جدید ندارند. حتی در سازمانهای حمایتکننده
نوآوری، نوآوریها روی محصولات جدید و خدماتی متمرکز میشود که مدلهای
کسبوکار امروزی را کارآتر میکند. بدون شک چنین کارهایی از اهمیت خاصی
برخوردار است، ولی این مدلها به زحمت جوابگوی نیازهای موجود هستند و از
آنجایی که عمر مفید استفاده از مدلهای کسبوکار مانند گذشته نیست، متصدیان
امر به شدت با شکست مواجهه میشوند. شرکتهای متعددی متوجه ضرورت ایجاد
تغییر در طول سالها شدهاند، اما با این حال روش کاری خود را عوض نکرده
اند.
پنج دلیل عمده شکست شرکتها در نوآوری مدل کسبوکار به قرار زیر است:
عدم تمایل مدیران اجرایی به مدل کسبوکار جدید
واضح ترین دلیل شکست
شرکتها در مدل کسبوکار جدید، عدم تمایل مدیران اجرایی و گروههای رهبری
ارشد به بررسی مدلهای جدید است. آنها از مدلهای فعلی خود راضی هستند و بر
چگونگی بهبود عملکرد شرکت تمرکز دارند. یکی از بارزترین نشانههایی که
باعث میشود یک شرکت و مدیرانش علاقهای به نوآوری در مدل کسبوکار خود
نداشته باشند، زمانی است که هرگونه بحث و گفتوگو درباره وجود مدلهای
کسبوکار صرفا تهدید رقابتی تلقی شود.
اهمیت دادن بیش از حد به محصولات
1- اگر در کاری شکست بخورید، بازنده هستید این اتفاق ممکن است در تمام طول دوران تحصیلی و یا دوران شغلی برای ما اتفاق بیفتد. همه انتظار دارند که ما همیشه برنده، برنده، و برنده باشیم. شما باید این عقیده را در ذهن خود پرورش دهید که اگر چیزی را امتحان کردید، و در آن شکست خوردید، باید آنقدر آنرا تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده و پیروز شوید. اگر شما معتقد باشید که اگر در کاری شکست خوردید، آنوقت بازنده هستید پس باید بدانید که با این تفکر تمام مردم دنیا بازنده محسوب می شوند. با یک چنین اعتقادی فقط خودتان را از صحنه پیشرفت دور نگه می دارید. یک ایده نوین را جایگزین این تفکر غلط کنید.
2- اگر اجباری به تغییر نیست چرا تغییر کنیم منظور من این نیست که به خاطر اصل تغییر و تحول در زندگی خود تغییر ایجاد کنید. بلکه نظر من این است که افراد باید با پیشرفت تکنولوژی خودشان را وفق داده از نوآوری ها بهره بیشتری در کارهای خود ببرند. ما باید تغییر کنیم تا بتوانیم در زندگی به جلو پیش برویم. تا آنجایی که می توانید از افرادی که به سکون تمایل دارند و از تغییر و تحول خوششان نمی آید پرهیز کنید. اگر متوجه تغییری می شوید که می تواند در زندگی شما پیشرفت ایجاد کنید حتماً آن را امتحان کنید.
راهبری یعنی گفتن این که کارکنان چه کاری باید انجام دهند . کارکنان به مدیر به چشم یک قهرمان نگاه می کنند . مدیران در پیشبرد اهداف لازم اند تا مسائل پیش آمده را حل کنند،چون به تخصص تکنیکی آن ها نیاز است و می دانند چگونه از پس کارها برآیند.آن ها باید توان این را داشته باشند تا کشتی را در امواج خروشان به پیش ببرند!
الگوهای سنتی کسب و کار در دنیای امروز به کار نمی آیند. امروزه همزمان با فرسایش الگوهای عصر صنعتی، قدرت ازفروشندگان به خریداران منتقل شده است. راهبری کسب وکار امروزه به یک استاد شعبده بازی و یک شنونده دلسوز نیاز دارد. او باید در امور کسب وکار فهیم ، دارای قدرت درک شهودی باشد
راهبران باید بتوانند انرژی انسانی را به حرکت درآورده،آن را تنظیم کنند و به سوی یک هدف مشترک که همانا ایجاد ارزش بیشتر برای مشتری است جهت دهند تا یک شرکت سودده ایجاد کنند. شرکت هایی که مراتب بالا تری از رضایت مشتری و کارمند را دارا هستند
من معتقدم در قرن بیست و یکم برای راهبران کسب وکار موفق هفت ویژگی وجود دارد
ادامه مطلب ...چکیده
جهانی شدن، اصطلاحی است که از اواسط دهه 1980 متداول شده است و امروزه اغلب به جای بین المللی شدن و فراملیتی شدن به کار می رود.
مقدمه:
مشتقه، گونه ای از ابزار مالی است که فقط، متخصصان فن، از چندوچون عملکرد آنها آگاهی کامل دارند و معمولاً خبرگان حرفه ای روی آنها سرمایه گذاری می کنند.
به طور خلاصه می توان گفت که مشتقه ها (FINANCIAL DERVATIVES) ، قراردادی بین دو یا چند طرف است که پرداختهای آن، براساس موقعیت سنجی (BENCHMARK) تعیین می شود - درواقع، مشتقه ها، ابزارهایی برای کاهش یا انتقال مخاطره (ریسک) به شمار می آیند. برخی از مشتقه ها که توسط شرکتهای بزرگ صادر شده اند، به صورت استاندارد و تضمین شده در بورس، سازمان یافته و معامله می شوند و برخی در حاشیه بورس و به صورت خارج از بورس، با توافق و مذاکره دو طرف انجام می گیرد.
ادامه مطلب ...رسیدگی به دفاتر و اسناد و مدارک پیمانکاران برای تعیین درآمد مشمول مالیات عینا مثل موسسات تولیدی می باشد، با این تفاوت که در موسسات تولیدی، بهای تمام شده کالای ساخته شده و مبلغ فروش قطعی معلوم می باشد ولی در پیمانکاری بهای تمام شده طرح یا پروژه مورد پیمان و درآمد آن خصوصا نسبت به کار انجام شده در پیمانهای نا تمام در پایان هر سال مالی مشخص نبوده بلکه تعیین آن بر اساس برآورد و تخمین می باشد. که این امر مستلزم آشنایی با انواع روشهای متداول حسابداری خاص این گونه موسسات است.
موسسات بخش عمومی و خصوصی اجرای عملیاتی نظیرراه سازی، سد سازی، اسکله و بندرسازی، نصب خطوط پستهای فشارقوی و انتقال نیرو، کشتی سازی، هواپیماسازی،ساختن فیلمهای سینمایی و قطعات پیچیده وسایل و تجهیزات را با انعقاد قرارداد به موسسات پیمانکاری واگذار میکنند. تعریف صنعت پیمانکاری به دلیل تعدد و تنوع حیطه عملیات، کاری دشوار است . در این مقاله، حسابداری پیمانکاری در موسساتی که از طریق انعقاد قرارداد به ساختن دارایی اشتغال دارند مورد مطالعه قرار میگیرد.ارکان اصلی عملیات پیمانکاری در هر نوع عملیات پیمانکاری سه ارکان اصلی زیر وجود دارد :
روزبه پیروز
یکی
از بحثهای مهم در رشد اقتصادی هر کشور، وضعیت اشتغال و اشتغالزایی است؛
موضوعی که ارتباط نزدیکی با شکوفایی اقتصاد و پیشرفت هر کشور از یک سو و
بسترسازی مناسب برای ترویج فرهنگ کارآفرینی و فعالیت کارآفرینان و
فنآفرینان از سوی دیگر دارد. به عبارت دیگر هر قدر در جهت توسعه فعالیت
کارآفرینان و فنآفرینان قدم برداریم، میتوانیم در طولانی مدت بهبود وضعیت
اشتغال و در نتیجه آن رشد اقتصادی کشور را متصور شویم.
در این راستا اقدامات متعددی در کشورمان
صورت گرفته است؛ از برگزاری کلاسهای کارآفرینی برای دانشجویان گرفته تا
برپایی جشنوارههای ویژه کارآفرینی که همه اینها به نوبه خود تاثیرگذار
هستند، اما در عمل نیاز جامعه امروز به این موضوع، بیش از این است. از
مهمترین کارهایی که در جهت هموار کردن راه برای کارآفرینان و فنآفرینان
میتوان انجام داد این است که نخست مسائل و مشکلاتی که سر راه آنها است را
شناسایی و طبقهبندی کرده و سپس نسبت به برطرف کردن موانع موجود، اقدامات
لازم را صورت دهیم.
مسائل کارآفرینان را میتوان در چند محور اصلی
طبقهبندی کرد؛ اولین موضوع بوروکراسیهای زیادی است که منجر به اتلاف وقت
و انرژی کارآفرینان میشود. صدور بسیاری از مجوزها و طی شدن مراحل اداری،
آنقدر طول میکشد که ممکن است سرخوردگی کارآفرینان را به همراه داشته
باشد. باید با تعدیل این روند راه را برای حرکت کارآفرینان به ویژه جوانان
هموار کرد. مساله مهم دیگر شرایط دشواری است که برای ورود به بازار در
ایران وجود دارد. برای بسیاری از کارآفرینان زمانی که در مسیر تولید یا
ارائه فعالیتشان قرار میگیرند، این امکان که به راحتی بتوانند ثمره
تلاششان را در بازار ارائه دهند، میسر نیست.