ارائه مدل ایجاد هماهنگی بین سازمانها (دو یا چند سازمان)


عنوان مقاله :

ارائه مدل ایجاد هماهنگی بین سازمانها (دو یا چند سازمان) 

چکیده:
علماء و دانشمندان مطالعات مدیریت و سازمان، هر یک بشکلی از اهمیت هماهنگی بین سازمانی در فرآیندهای بین سازمانی مشترک و مرتبط با دیگر سازمان ها سخن رانده اند . اولین بار ارنست الکساندر از واژه هماهنگی بین سازمانی بمنظور تشریح فرآیندهایی که سازمان ها بین همدیگر هماهنگی ایجاد می کنند استفاده کرده است.ضرورت وجودی و توجه به موضوع هماهنگی بین سازمانی، در اثر محدودیت منابع، پرسنل، امکانات و ویژگی خاص برخی مسائل نظیر چند بعدی بودن آنهاست که ایجاب میکند تا سازمان ها با هم کار کنند و بین خود هماهنگی ایجاد نمایند زیرا سازمانهای منفرد نمیتوانند اینگونه مسائل بوجود آمده در جوامع را حل کنند. در مقاله حاضر سعی خواهد شد تا ضمن بیان تعریف، ضرورت وجودی و هدف از هماهنگی بین سازمانی، بر اساس مرور مستندات مربوط به ادبیات موضوعی مربوط، مدلی بمنظور ایجاد هماهنگی بین سازمان ها دو یا چند سازمان ارائه گردد تا بعنوان مبنایی برای ایجاد هماهنگی بین سازمان های موجود در دنیای واقعی باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد